اعلام بار

۸ آذر ۱۴۰۲
حمل و نقل
null

حمل و نقل جاده ای در کشور ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شاید حمل و نقل هوایی و ریلی و حتی حمل و نقل دریایی در ایران به راحتی انجام شود، اما همیشه و از قدیم تا به امروز، حمل و نقل جاده ای، بیشترین میزان سهم در جابجایی بار را دارشته و همچنان نیز، دارد. در کشور ما همیشه بار برای حمل و نقل وجود دارد و از طرفی، رانندگان و وسایل نقلیه در این زمینه نیز بسیار زیاد هستند. در گذشته برای اعلام بار، شرکت های حمل و نقل، به عنوان یک واسطه از صفر تا صد، در کنار رانندگان سفارش دهنده بودند. اما امروزه، دگرگونی خاصی در این زمینه شکل گرفته است. سیستم حمل و نقل جاده ای و حمل بار در کشور، به شکل کاملا اینترنتی اداره می شود. اعلام بار اینترنتی و سفارش بار آنلاین، از خدمات این حوزه می باشد.

سامانه های اعلام بار اینترنتی

تا همین 10 سال پیش، حمل و نقل بار در کشور ما، به شدت به سیستم سنتی و قدیمی خود پایبند بود. با اینکه سفارش و صدور بارنامه از حالت دستنویس خارج شده بود و تمامی مراحل آن به شکل کامپیوتری انجام می شد، اما هنوز به طور کامل الکترونیکی و اینترنتی نشده بود. امروز شاهد ان هستیم که بسیاری از شرکت های بزرگ حمل و نقل بار در کشور، تمامی مراحل سفارش گیری، صدور بارنامه، پیگیری و هر کار دیگر در این حوزه را از طریق اینترنت به انجام مر سانند. دیگر خبری از کاغذ و سیستم سنتی نیست. تمامی سامانه های اعلام بار، به صورت اینترنتی و یکپارچه، در حال خدمات رسانی به رانندگان و سفارش دهندگان بار هستند. اعلام بار اینترنتی، کمک بسیار بزرگی به رانندگان وسایل نقلیه ی حمل و نقل جاده ای کشور است. در گذشته بسیاری از رانندگان باید در باربری ها و شرکت های حمل و نقل به صورت حضوری ثبت نام می کردند و منتظر اعلام بار از سوی شرکت یا سفارش دهنده می شدند. در بهترین حالت می توانستند با تبلیغات در گروه های واتساپی و تلگرام، به دنبال اعلان بار باشند. اما با شکل گرفتن سامانه های هوشمند اعلام بار، این مشکل برای همیشه حل شده است. برای مثال، اگر شخصی منتظر اعلام بار اینترنتی کرمان در مراکز حمل و نقل ویا گروه های تلگرامی باشد، شاید مدت زمان زیادی از او گرفته شود. اما وقتی در سامانه های اعلام بار اینترنتی ثبت نام کرده و شهر محل سکونت خود را فعال کند، می تواند اعلام بارها را به شکل آنلاین مشاهده و انتخاب کند.

راهنمای درخواست وسیله حمل و نقل در سیستم اعلام بار

سامانه های اینترنتی اعلام بار اعم از اپلیکیشن ها و وب سایت های شرکتی، همگی دارای امکانات خوبی برای ثبت بار، اعلام بار و بقیه ی موارد مربوط به این حوزه را دارند. در هر مرحله از ارسال بار می توان با کد رهگیری، محموله ی مورد نظر را پایش کرد.

null

برای درخواست وسیله حمل و نقل جاده ای در سامانه های اعلام بار باید مراحل زیر را طی کرد: 

۱

انتخاب مبداء و مقصد بارگیری و تخله ی بار که باید روی نقشه آنلاین، در سامانه اعلام بار، مشخص شود.
 

۲

انتخاب وسیله نقلیه و جزئیات مربوط به آن. در این مرحله باید نوع وسیله حمل و نقل جاده ای انتخاب گردد.

۳

ثبت مشخصات کلی و جزئی بار، مانند وزن کالا، ابعاد و بقیه ی مشخصات فیزیکی آن.

۴

مشاهده ی پیش فاکتور در سامانه. در این مرحله، پیش فاکتور حاوی تمامی اطلاعاتی که شما وارد کردید به نمایش درآمده و میزان کرایه ی تخمینی بار به شما نشان داده خواهد شد.

۵

مشاهده ی راننده و وسیله ی نقلیه در نقشه به صورت آنلاین.

مزایای سامانه های اعلام بار اینترنتی

سامانه های اعلام بار به صورت اینترنتی، کاملا با سیستم سنتی قبلی، متفاوت هستند. در گذشته برای اعلام بار، مدت زمان زیادی صرف می شد تا سفارش دهنده و راننده به یکدیگر متصل شوند و بار به مقصد نهایی برسد. اما امروزه به مدد پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی این کار را به انجام رساند.

برخی از مزایای دیگر اعلام بار اینترنتی، شامل موارد زیر است:

  • کاهش در مدت زمان یافتن راننده مورد نظر
  • ایجاد یک عدالت و برابری برای تمام رانندگان
  • انتخاب راننده مورد نظر توسط سفارش دهنده
  • امکان رصد لحظه به لحظه ی ماشین و بار از روی نقشه آنلاین
  • امکان انتخاب نوع ماشین حمل و نقل از میان وسایل نقلیه ی مختلف اعم از کشنده، تریلی، تک و کامیون، خاور یا وانت و . . .
  • پرداخت هزینه ی منصفانه تر برای جابجایی بار
  • تقسیم کمیسیون بین راننده و سامانه ی حمل بار به طور منصفانه
null

اپلیکیشن های اعلام بار در سیستم حمل و نقل جاده ای کشور

در دنیای ارتباطات امروز، کمتر کسی وجود دارد که از گوشی هوشمند استفاده نکند. اغلب کسب و کارها، در خواست ها و خرید و فروش های روزانه، از طریق اپلیکیشن های موبایلی انجام می شوند. حمل بار آنلاین نیز از جمله کارهایی است که می توان آن را از طریق اپلیکیشن های حمل بار انجام داد. اگر نگاهی به بازار و گوگل پلی یا مایکت و حتی اپ استور یندازید، با تعداد زیادی از اپلیکیشن های حمل بار، اعلان بار و خدماتی از این دست مواجه می شوید. هر کدام از این اپلیکیشن ها در صورتی که از اعتبار کافی برخوردار باشند و به سامانه ی حمل و نقل جاده ای متصل باشند، مجوز حمل بار داشته و می توان از طریق آنها اعلام بار اینترنتی کرد.

null

و کلام آخر

اعلام بار اینترنتی و جابجایی محموله از طریق سامانه بار آنلاین می تواند بسیار سریع تر و امن تر از روش های گذشته و قدیمی باشد.  اگر شما هم راننده ی ماشین های باربری هستید می توانید در این سامانه ها ثبت نام کرده و از این طریق بار جابجا کنید. همچنین، در صورتی که بار برای حمل و نقل دارید نیز می توانید از طریق سامانه های آنلاین، بار خود را جابجا کنید.