تأثیر باربری آنلاین با مزایده بر صنعت حمل و نقل

۵ آذر ۱۴۰۲
حمل و نقل
null

صنعت حمل‌و‌نقل قرن‌هاست که در زندگی انسان‌ها نقش به‌سزایی دارد و در طول تاریخ و با پیشرفت تجهیزات، مدام در حال تغییر بوده است. با این حال در سال‌های اخیر و با پیشرفت روزافزون فناوری‌های مختلف، پای تکنولوژی نیز به عرصه‌ی حمل و نقل باز شده و پیدایش انواع پلتفرم‌های دیجیتال در حمل‌و‌نقل و باربری آنلاین، تغییرات گسترده و مثبتی در این زمینه حاصل شده است. هوشمندسازی حمل‌و‌نقل، چه برای فعالان این حوزه و کارمندان و راننده‌های فعال در شرکت‌های حمل‌و‌نقل و چه برای مشتریان، امکانات و سهولت قابل توجهی را فراهم می‌کند. در ادامه به‌طور کامل در مورد نوآوری در صنعت حمل‌و‌نقل با سامانه ترابار و تأثیر باربری آنلاین با مزایده، توضیحاتی را ارائه داده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

منظور از باربری آنلاین چیست؟

با توجه به همه‌گیر شدن سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل، احتمالا با این مفهوم آشنایی دارید. باربری آنلاین در واقع پلتفرمی دیجیتال و آنلاین در قالب اپلیکیشن یا وب‌سایت است که این امکان را فراهم می‌کند که کاربران به‌صورت آنلاین، بتوانند شرایط و هزینه‌ی ارسال کالاهای خود به مقاصد مورد نظر را چک کرده و سفارش خود را ثبت کنند. به این ترتیب، کاربران می‌توانند بدون مراجعه‌ی حضوری و صرف زمان زیاد، با .مزایده آنلاین میان پلتفرم‌های مختلف، به صرفه‌ترین گزینه را انتخاب نمایند

مزایای باربری آنلاین

باربری آنلاین با امکانات گسترده بهبود کارآیی حمل و نقل را موجب می‌شود و سبب کاهش هزینه‌ها و استفاده‌ی بهینه از منابع خواهد شد. به طور جزئی، موارد زیر را می‌توان از مهم‌ترین مزایای باربری آنلاین، به‌شمار آورد.

  • رانندگان با ثبت نام در سامانه‌های آنلاین باربری، همواره با سفارشات متعددی مواجه هستند و پیشنهاد بار خواهند داشت و به این ترتیب به بهترین نحو ممکن از منابع موجود استفاده می‌شود.
  • اکثر رانندگان کارهای دائمی با کمی دستمزد پایین‌تر را به شیوه‌ی سنتی و پیدا کردن مشتریان، ترجیح می‌دهند، به این ترتیب، بستر برای هزینه‌ی کمتر مشتریان به‌خوبی فراهم می‌شود.
  • با وجود رقابت میان ارائه دهندگان خدمات، قیمت‌ها تا حد ممکن کاهش می‌یابند.
  • امکان ردیابی کالاها فراهم شده و کاربران می‌توانند وضعیت مرسوله‌ی خود را در هر زمان و مکانی بررسی نمایند؛ تحویل گیرندگان نیز با اطلاع تقریبی از زمان رسیدن مرسوله، از منتظر ماندن خلاص می‌شوند.
  • امکان ارتباط تلفنی و آنلاین میان مشتریان و پلتفرم‌ها همواره برقرار است.
  • صرفه جویی در زمان، یکی از مهم‌ترین مزایای تمامی خدمات آنلاین است که در زمینه‌ی سامانه‌های باربری آنلاین نیز صادق است. افراد در هر زمان و مکانی می‌توانند درخواست انتقال کالاهای خود را ثبت نمایند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را تحویل دهند.
  • خارج شدن انحصار ارسال بار از شرکت‌های محدود سنتی و تلاش بیشتر فعالان این حوزه، برای ارتقای خدمات و کسب رضایت مشتری؛ شاید تا همین چند سال پیش و به‌خصوص برای نقل و انتقالات مسافت دور، پست و تعاونی‌های پایانه‌های مسافربری تنها گزینه‌های ممکن بودند، اما هم اکنون و با زیاد شدن مجموعه‌های فعال در حوزه‌ی باربری و امکان مشاهده‌ی خدمات، هزینه‌ها و حتی بازخورد مشتریان در شبکه‌های مختلف، سطح خدمات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

کاهش نرخ باربری با پلتفرم‌های آنلاین و ایجاد مزایده

مشاهده‌ی هزینه‌ی حمل‌و‌نقل کالا در سامانه‌های آنلاین باربری، امکان مقایسه‌ی هزینه میان پلتفرم‌ها و شرکت‌های مختلف را فراهم می‌کند. به این ترتیب، مجموعه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا با ارائه‌ی قیمت منصفانه‌تر، مشتریان بیشتری را جذب نمایند. بنابراین از تأثیر باربری آنلاین با مزایده بر کاهش قیمت‌ها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

نوع بار و حساسیت آن، وزن بار، ارزش کالا، زمان مورد نظر برای انتقال، مسافت مبدا و مقصد، شرایط راه و جاده و خدماتی نظیر بیمه، بارگیری و تخلیه، نوع بسته‌بندی و ...، همگی بر روی قیمت باربری تاثیر گذار هستند. اما در باربری آنلاین با مزایده، رانندگان با درنظر گرفتن پارامترهای مذکور، قیمت پیشنهادی خود که احساس می‌کنند برایشان به‌صرفه هست را ثبت می‌کنند و به این ترتیب هر شخصی که باری را برای انتقال، ثبت کرده، ممکن است با چندین پیشنهاد مالی مختلف مواجه شود. که می‌تواند کمترینشان را انتخاب کند.

null

سامانه حمل و نقل هوشمند ترابار

ترابار با بهره‌گیری از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، پلتفرمی هوشمند به منظور خدمت‌رسانی در زمینه‌ی حمل‌و‌نقل و مرتبط کردن رانندگان و شرکت‌های حمل‌و‌نقل با مشتریان است. در سامانه باربری آنلاین ترابار، صاحبان بار، بارهای نوع بار و وزن و مبدا و مقصد آن را ثبت کرده و در معرض دید رانندگان قرار می‌دهند؛ رانندگان و شرکت‌های باربری نیز با امکان مشاهده‌ی وضعیت بارها، قیمت پیشنهادی خود را برای بار مورد نظر پیشنهاد می‌دهند و به این ترتیب با شکل‌گیری یک مزایده‌ی آنلاین، افراد می‌توانند بهترین پیشنهاد مالی را برای بار خود، گزینش کنند.

انواع خدمات در پلتفرم باربری آنلاین

هر آن‌چه را که بخواهید، در سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل کالا، قابل دسترسی خواهد بود. سرعت بالای دسترسی، امکان اعمال فیلترهای مختلف، مزایده آنلاین هزینه‌ی نقل و انتقال و انتخاب خدمات مختلف برای باربری، همگی به سادگی در سامانه آنلاین باربری ترابار، امکان‌پذیر است. باربری آنلاین با مزایده با قرار دادن بارها در معرض دید رانندگان، این امکان را فراهم می‌کند تا هر یک از رانندگان متقاضی، پیشنهاد مالی خود برای باربری را مطرح کنند. این ساز و کار، در درجه‌ی اول برای صاحبین بار، روشی مقرون به صرفه است که می‌توانند پیشنهاد مالی بهتر را انتخاب نمایند؛ دوم نیز رانندگان، مبلغی را که احساس می‌کنند برایشان سودآور است را پیشنهاد می‌دهند و به این ترتیب آن‌ها نیز به مبلغ مدنظر خود می‌رسند.

null

اهمیت استفاده از پلتفرم‌های آنلاین باربری بر سرعت و قیمت حمل و نقل

همان‌طور که توضیح دادیم، پیدایش پلتفرم‌های متعدد در زمینه‌ی باربری آنلاین، کمک شایان توجهی به صنعت حمل‌و‌نقل کالا کرده است. امروزه و با گسترش کسب و کارهای آنلاین و فروش‌های اینترنتی، تعداد بارها افزایش چشمگیری را نسبت سال‌های دورتر داشته و نوآوری در صنعت حمل‌و‌نقل و ایجاد سامانه‌های آنلاین نه تنها برای پاسخ‌گویی به نیازهای پیشین، بلکه برای رفع نیازهای جدید نیز تا حد زیادی چاره ساز بوده است.

در واقع تا همین یکی دو دهه‌ی پیش، مردم کالاهای مورد نیاز خود را با مراجعه به فروشگاه‌های شهر خود، خریداری می‌کردند؛ اما امروزه خرید اینترنتی از فروشگاه‌های اطراف و تحویل در محل، و خرید از شهرها و بعضا استان‌های دیگر، سهم قابل توجهی از خریدها را به خود اختصاص داده است. همچنین مجموعه‌هایی هم که در گذشته از طریق تبلیغاتی چون روزنامه‌ها و تبلیغات تلویزیونی فروش غیر حضوری داشتند، تا همین چند سال پیش و با کم بودن رقابت، شاید کسب رضایت مشتری با سرعت و دقت ارسال سفارشات برایشان به اندازه‌ی امروز اهمیت نداشت. اما در حال حاضر، شرکت‌ها و افراد فعال در زمینه‌ی فروش اینترنتی انواع کالاها، به‌منظور ارسال منظم، سریع و با قیمت مناسب سفارشات خود برای جلب رضایت مشتری، نیازمند استفاده از خدمات باربری آنلاین هستند.